הגיל שבו אפשר להתחיל להרכיב עדשות מגע

בעבר עדשות מגע היו נחשבות למוצר פרמיום, שעלותו הייתה יקרה ושהטיפול בהן דורש זמן לא מבוטל. מי שלא הבין את המוצר הזה של העדשות חשש מכך שהן יאבדו לו, שראייתו עלול להיפגע, מזיהומים שעלולים להתפתח בעיניים ועוד חששות נוספים. אך למעשה הן תמיד היו מוצר שבטוח להשתמש בו. לאור הדרישה והביקוש של עדשות מגע, פיתחו סוגים נוספים אשר מעניקים פתרונות נוספים בהיקף רחב.

כיום תוכלו למצוא עדשות מגעחצי שנתיות, דו חודשיות, חודשיות ועוד. נכון שהצורך בטיפול בהן לא בוטל ויש לחטא אותן ולהקפיד על היגיינה מרבית והתנהלות נכונה בעת הרכבתן, אך זה הרבה יותר פשוט היום מאשר בעבר. בנוסף, ניתן סוף סוף להניח את משקפי הראייה בקופסתם ולהיפרד מהם לשלום. כיום קל מאוד להשתמש ולהתרגל אל עדשות המגע והן מאוד נוחות לשימוש. לכן, אם טרם עשיתם את המעבר אך אתם חושקים בו, זה הזמן לעשות זאת.  

האם ילדים יכולים להרכיב עדשות מגע?

בהחלט כן. ילדים אשר בעבר היו מטרה ללעג ולצחוק יכולים ליהנות מהפתרון המוצלח של עדשות המגע ולהרכיב אותן גם כן. אומנם ניתן למצוא שלל עיצובי מעניינים ויפים של משקפי ראייה, אך עבור ילדים רבים הדבר גורר מבוכה, ולפעמים אך יכול ליצור דימוי עצמי נמוך, בפרט משום שהילדים כיום כל כך חשופים למדיה החברתית והמראה החיצוני בעל חשיבות רבה בעיניהם. ילדים רבים מוותרים על משקפי הראייה בשמחה לטובת עדשות המגע ונהנים מהיתרון של ללכת עם ולהרגיש בלי.  

מלבד ההסרת המשקפיים אשר לא פעם יכולים ממש להעיק על הילדים כמו בשיעורי ספורט, והמראה החדש שלהם ללא המשקפיים, עדשות מגע יומיות מעניקות לילדים חופש רב בהתנהלותם היומית. ילדים אוהבים לשחק, לרוץ, לקפוץ, להיות פעילים ותזזיתיים, ולא פעם המשקפיים עלולים להישבר, להיסדק, להישרט, להתלכלך והם מצריכים זהירות רבה. המעבר אל עדשות המגע מעניק גם להורים שקט בפן הזה.

לגבי הגיל הנכון שבו מותר להתחיל להשתמש בעדשות מגע, בעקרון לא קיימת הגבלת גיל על השימוש בהן, יחד עם זאת ה-FDA, קבע שבגרותו של הילד היא זו שתקבע אם אכן הוא יכול להתחיל להרכיב עדשות וגם לשמור על החיטוי, הניקיון וההיגיינה הנדרשת לשם כך. לרוב, הגיל הנפוץ שבו ירכיבו ילדים עדשות הוא גיל 12, אך ישנם ילדים קטנים יותר שגם מרכיבים.

כיצד להשתמש נכון בעדשות מגע יומיות?

על השימוש בעדשות יחליט רופא עיניים או אופטומטריסט לאחר שביצע בדיקה מקיפה. כעת, הוא יכול לקבוע אילו עדשות מגע מתאימות למבנה העין של המטופל, לסוג של בעיית הראייה שממנה הוא סובל, לוודא שאין למטופל רגישויות שונות ובדיקה של פרמטרים נוספים. אחרי הבדיקה וההחלטה שאתם אכן מוכנים שילדכם ירכיב עדשות מגע יש לוודא שהוא אכן מבין את ההוראות לטיפול נכון בהן. עדשות מגע יומיות, בניגוד לשאר הסוגים, מרכיבים ליום אחד בלבד כאשר בסופו זורקים אותן לפח האשפה. עדשות אלו לרוב הן דקות ויש להן תכולת מים גבוהה. כמו כן הן עדשות רכות ונושמות, שכמעט ולא ניתן להרגיש אותן כלל כשהן בתוך העיניים. היתרון הגדול של העדשות הללו עבור ילדים, הוא שהן אינן מצריכות תחזוקה וניקוי, משום שהן מוחלפות מידי יום. חשוב שהילדים יזכרו שהם חייבים להסיר את העדשות לפני שהם הולכים לישון כדי לשמור על העיניים שלהם. חשוב שלא לחשוף את העדשות למגע של מים או רוק, ואם הילדים מרגישים גירוי, צריבה או  שמתפתחת דלקת מוטב שלא להרכיב אותן.      

לחץ דם

ההשפעה של לחץ דם גבוה של הורים על בריאותם של ילדים: פתיחת הקשרים וההשלכות החינוכיות

לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא מצב בריאותי נפוץ המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מחקרים אחרונים הראו שללחץ דם גבוה של הורים יכול להיות השפעה משמעותית על בריאות ילדיהם. הבנת הקשרים בין יתר לחץ דם הורי לבריאות הילדים חיונית לפיתוח אסטרטגיות חינוכיות יעילות למניעה ולניהול מצב זה. מאמר זה נועד לנתח את הקשרים בין לחץ דם גבוה של הורים לבריאות הילדים, כמו גם לחקור את ההשלכות על החינוך.

לפרסום כתבה באתר

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מסתורין בחדר הבריחה: חוויה שלא תשכחו

דמיינו את עצמכם נעולים בחדר אפלולי, הלב דופק, כשהשעון מתקתק וכל שנייה מביאה פרץ של דחיפות. זה יותר ממשחק; זה סיפור שבו אתה הגיבור, וכל מהלך יכול להוביל לבריחה האולטימטיבית שלך או להשאיר אותך כבול בנרטיב מרגש.

מדוע כה חשוב לערוך בדיקות שמיעה לתינוקות, פעוטות וילדים?

דמיינו עולם של צלילים עמומים, שבו צחוקם של ילדים המשחקים הוא זמזום רחוק, וקולה המנחם של אם נראה קלוש ורחוק. עבור חלק מהילדים, לא מדובר בתרגיל דמיוני גרידא אלא במציאות יומיומית הנובעת מליקוי שמיעה שאינו מטופל.