פיזיותרפיה לרצפת האגן אצל ילדים

תפקוד לקוי באזור רצפת האגן מאפיין לא מעט ילדות וילדים בטווח גילאים רחב יחסית. בעיות באזור זה של הגוף עשויות לבוא לכדי ביטוי בשלל תופעות שונות, בין השאר בעיות בעשיית צרכים ופיתוח שליטה מלאה על הסוגרים, קשיי גמילה ממושכים ועוד. מאחר ובעיות ברצפת האגן עלולות לגרום לבעיות שונות ומשמעותיות, אשר בתורן עשויות להשפיע גם על ההתפתחות בהקשרים אחרים, חשוב להכיר כי קיימות שיטות טיפול יעילות לבעיות אלו. בפרט, מומלץ להכיר ולנסות את האפשרות של פיזיותרפיה לרצפת האגן אצל ילדים.

מהי רצפת האגן ומדוע היא חשובה כל כך (גם) אצל ילדים?

רצפת האגן הוא האזור התחתון של האגן, בפתח הנוצר בין עצמות האגן וממוקם בסביבת אזור המפשעה. ממש מעל לרצפת האגן ממוקמות כמה מהמערכות החשובות ביותר של הגוף, דוגמת מערכת העיכול, מערכת השתן ומערכת הרבייה. את רצפת האגן ניתן לתאר כאוסף של רקמות, שרירים, עצבים וכלי דם אשר יוצרים סוג של ערסל גמיש הנמצא בחלקו התחתון של האגן. "ערסל" זה משחק תפקיד חשוב ביותר בייצוב מרכז הגוף והחזקתו.

רצפת האגן היא אחד האזורים/חלקים החשובים ביותר בגוף בכל גיל, אך כאשר מדובר בילדים עיקר ההשפעות קשורות למערכות עשיית הצרכים שלנו. כשאנחנו מתאפקים מעשיית צרכים, אנו למעשה מפעילים את שרירי קרקעית/רצפת האגן. ילדים הסובלים מבעיות ברצפת האגן עלולים לפתח בעיות שונות הקשורות לעשיית הצרכים, בעיות אשר עלולות להחמיר ולהפוך משמעותיות במידה ולא מטפלים בהן כראוי.

מה כוללים טיפולי פיזיותרפיה לרצפת האגן לילדים?

Junior Therapy מעניקים שירותי שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות, הטיפולים כוללים טיפולי ריפוי בעיסוק לילדים, פיזיותרפיה לילדים וקלינאית תקשורת לילדים.

על מנת להציע טיפול מקצועי ואפקטיבי עבור בעיות בשליטה על הצרכים (ו/או באופן כללי) ברצפת האגן בקרב ילדים, יש קודם לבצע בדיקה, אבחון והערכה מקצועית של המצב, שלב זה נעשה על ידי שיחה עם הילד וביצוע בדיקה של תפקוד שרירי האגן – הכל בדיקות ידידותיות ומותאמות לילדים, כמובן. שלב זה כולל מתן הסבר מפורט לילד ולהורים, ושיתוף מלא שלהם במצב. לאחר ביצוע אבחון והערכה מקצועית ניתן לקבוע תכנית טיפולים עבור הילד, ולבצע מעקב והערכה רציפים לצורך קביעת המשך הטיפול, כמו גם שינויו לאורך זמן, במידת הצורך.

ייעוץ, אבחון והערכה לקראת קביעת טיפול פיזיותרפיה לרצפת האגן לילדים

במידה ואחד הילדים סובלים מבעיות שונות העשויות להצריך טיפול פיזיותרפיה לרצפת האגן, אנא צרו עימנו קשר בהקדם לקבלת ייעוץ מקצועי וקביעת פגישה לאבחון והערכת מצב. כך נוכל להתאים את תכנית הטיפולים המתאימה ביותר עבור הילד, ולהעלות אותו במהרה על המסלול לשיפור והמשך התפתחות תקינה ובריאה.

תוכלו ליצור קשר טלפוני עם Junior Therapy שיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות, בטלפון מספר: 077-9966220 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://junior-therapy.co.il/.

לחץ דם

ההשפעה של לחץ דם גבוה של הורים על בריאותם של ילדים: פתיחת הקשרים וההשלכות החינוכיות

לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא מצב בריאותי נפוץ המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מחקרים אחרונים הראו שללחץ דם גבוה של הורים יכול להיות השפעה משמעותית על בריאות ילדיהם. הבנת הקשרים בין יתר לחץ דם הורי לבריאות הילדים חיונית לפיתוח אסטרטגיות חינוכיות יעילות למניעה ולניהול מצב זה. מאמר זה נועד לנתח את הקשרים בין לחץ דם גבוה של הורים לבריאות הילדים, כמו גם לחקור את ההשלכות על החינוך.

לפרסום כתבה באתר

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מסתורין בחדר הבריחה: חוויה שלא תשכחו

דמיינו את עצמכם נעולים בחדר אפלולי, הלב דופק, כשהשעון מתקתק וכל שנייה מביאה פרץ של דחיפות. זה יותר ממשחק; זה סיפור שבו אתה הגיבור, וכל מהלך יכול להוביל לבריחה האולטימטיבית שלך או להשאיר אותך כבול בנרטיב מרגש.

מדוע כה חשוב לערוך בדיקות שמיעה לתינוקות, פעוטות וילדים?

דמיינו עולם של צלילים עמומים, שבו צחוקם של ילדים המשחקים הוא זמזום רחוק, וקולה המנחם של אם נראה קלוש ורחוק. עבור חלק מהילדים, לא מדובר בתרגיל דמיוני גרידא אלא במציאות יומיומית הנובעת מליקוי שמיעה שאינו מטופל.