טיפולי שיניים לילדים במסגרת סל הבריאות

כל הורה יודע כי טיפולי שיניים עבור הילדים שלו וכן ביצוע בדיקות שגרה מדי פעם בפעם בכדי לוודא כי אין צורך בטיפולים נוספים, מהווים דבר חשוב ביותר לצורך שמירה על בריאות השיניים של הילדים ועל איכות החיים שלהם. החל משנת 2019, זכאים כל הילדים ובני הנוער עד גיל 18 לקבל טיפולי שיניים בחינם במסגרת סל הבריאות. אם אתם תוהים אודות טיפולי שיניים לילדים במסגרת סל הבריאות וכיצד תוכלו לממש את הזכויות של הילדים שלכם בתחום זה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

היכן ניתן לממש את הזכויות?

כאמור, במסגרת טיפולי שיניים לילדים במסגרת סל הבריאות, זכאים כל ילד וילדה במדינת ישראל עד גיל 18 לקבל טיפולי שיניים בחינם וכך כל הורה יכול לדאוג עבור ילדיו לשגרת טיפולים שוטפת וקפדנית. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי את הטיפולים לא ניתן לקבל בכל מרפאה באשר היא, אלא רק במרפאות של קופת החולים שהילד מבוטח בה, או במרפאות הסדר העובדות מול קופת החולים. אם תבחרו לקחת את הילד שלכם לטיפול שיניים במרפאה פרטית שאינה עובדת בהסדר עם הקופה, תדרשו לשלם את מלוא הסכום הנדרש עבור הטיפול מבלי שתקבלו על כך החזר. על כן, מראש יש לבחור במרפאת שיניים שידוע כי היא עובדת בהתאם לזכות הילדים במסגרת סל הבריאות לקבל טיפולי שיניים בעלות מופחתת.

טיפולי שיניים לילדים במסגרת סל הבריאות- מה נכלל?

במסגרת טיפולי שיניים לילדים בסל הבריאות ניתן לקבל בחינם בדיקה תקופתית אחת לשנה אצל רופא השיניים וכן ייעוץ והכנה של תוכנית טיפול שיניים. מעבר לכך ניתן לקבל טיפול הסרת אבנית אחת לשנה, כאשר ילדים מעל גיל 14 זכאים לקבל כשני טיפולים ללא תשלום. כמו כן, ניתן לקבל צילום רנטגן במסגרת הטיפול. ישנם טיפולים אשר בגינם יש צורך לשלם השתתפות עצמית של 24 שקלים. הטיפולים הללו הם: עזרה ראשונה, סתימות, כתרים, עקירה לרבות עקירה כירורגית, שימוש בגז צחוק לצורך ביצוע טיפול וכן טיפול שורש. מעבר לכך, ישנם ילדים מתחת לגיל 5 אשר סובלים מעששת מוקדמת, אך אינם מסוגלים לבצע את טיפולי השיניים במסגרת טיפול במרפאה ועל כן, במקרה הזה מוצע להם במימון, טיפולי שיניים נדרשים בהרדמה מלאה.

איזה טיפולים אינם נכללים במסגרת סל הבריאות לילדים?

אחד הטיפולים שלא מעט ילדים זקוקים לו, אך הוא לא נכלל במסגרת טיפולים המוצעים בסל הבריאות לילדים בעלות מופחתת או בחינם הוא כמובן: יישור שיניים לילדים. למעשה, כל טיפולי האורתודנטיה אינם כלולים בסל הבריאות ועל כן, יש לבצע השוואת מחירים בין המרפאות וכן לקבל המלצות על מרפאה ורופא אשר מציעים תנאי תשלום טובים וטיפול מקצועי ומנוסה בתחום של יישור שיניים לילדים.

אין ספק שהחוק הנוגע לקבלת טיפולי שיניים לילדים במסגרת סל הבריאות חולל מהפכה של ממש בתחום הבריאות בכלל ובריאות הפה והשיניים בישראל בפרט. עד לפני שניים או שלושה עשורים טיפולי שיניים לילדים התקיימו במרפאות פרטיות, במחיר שמשפחות רבות לא הצליחו לעמוד בו ועל כן, לא מעט ילדים סבלו משיניים מוזנחות שהפכו למבוגרים הסובלים מבעיות בריאותיות שונות בשל מצב השיניים שלהם. חוק הענקת טיפולי שיניים חינם לילדים פותר בהדרגה בעיה בריאותית, כלכלית וחברתית והתוצאות שלו ישפיעו לטובה על הבריאות הכוללת בישראל בעשורים הבאים. אם הילד שלכם זקוק לטיפולי שיניים, חשוב שלא תהססו ותבחרו במרפאת שיניים שעובדת בהסדר עם קופת החולים שהילד מבוטח בה או במרפאת שיניים ששייכת לקופת החולים שהילד מבוטח בה וזאת כדי שהוא יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבורו.

**אין לראות בנכתב מידע פורמלי, יש להתעדכן מול משרד הבריאות מעת לעת לוודא כי לא חל שינוי בזכאות ובקריטריונים.

לחץ דם

ההשפעה של לחץ דם גבוה של הורים על בריאותם של ילדים: פתיחת הקשרים וההשלכות החינוכיות

לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא מצב בריאותי נפוץ המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מחקרים אחרונים הראו שללחץ דם גבוה של הורים יכול להיות השפעה משמעותית על בריאות ילדיהם. הבנת הקשרים בין יתר לחץ דם הורי לבריאות הילדים חיונית לפיתוח אסטרטגיות חינוכיות יעילות למניעה ולניהול מצב זה. מאמר זה נועד לנתח את הקשרים בין לחץ דם גבוה של הורים לבריאות הילדים, כמו גם לחקור את ההשלכות על החינוך.

לפרסום כתבה באתר

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מסתורין בחדר הבריחה: חוויה שלא תשכחו

דמיינו את עצמכם נעולים בחדר אפלולי, הלב דופק, כשהשעון מתקתק וכל שנייה מביאה פרץ של דחיפות. זה יותר ממשחק; זה סיפור שבו אתה הגיבור, וכל מהלך יכול להוביל לבריחה האולטימטיבית שלך או להשאיר אותך כבול בנרטיב מרגש.

מדוע כה חשוב לערוך בדיקות שמיעה לתינוקות, פעוטות וילדים?

דמיינו עולם של צלילים עמומים, שבו צחוקם של ילדים המשחקים הוא זמזום רחוק, וקולה המנחם של אם נראה קלוש ורחוק. עבור חלק מהילדים, לא מדובר בתרגיל דמיוני גרידא אלא במציאות יומיומית הנובעת מליקוי שמיעה שאינו מטופל.